Vă invităm la lansarea “away/home” – un joc digital educativ care contribuie la combaterea dezinformării legate de refugiații ucraineni.
Evenimentul va avea loc în 30 mai 2024, la ora 10:00, în sala T1 a FSPAC2 (str. Minerilor nr. 85)
O echipă formată din cinci studente masterande ale FSPAC a dezvoltat un joc educativ în cadrul unei competiții universitare internaționale organizată de American Councils și EdVenture Partners și sponsorizată de Departamentul de Stat SUA. Campania de comunicare creată de studentele UBB în contextul concursului „Studenți pentru o Europă Unită și Rezilientă” urmărește combaterea dezinformării referitoare la situația refugiaților ucraineni din România și țările vecine Ucrainei.
„Jocul away/home urmărește sensibilizarea publicului și creșterea empatiei în legătură cu refugiații din Ucraina prin scenarii care urmăresc trei personaje care se confruntă cu diverse probleme pe care le-am identificat în urma cercetărilor și interviurilor cu experți”.
Xenia Caramete, studentă la Media Communication și Research Design and Social Data Analysis
Lansarea oficială a jocului se va desfășura în 30 mai 2024, ora 10:00, la sediul FSPAC de pe strada Minerilor nr. 85. Echipa away/home va susține o prezentare pe tema dezvoltării unui joc educativ („serious game”) în contextul necesității cultivării competenței media în rândul publicului tânăr. Prezentarea va fi urmată de o discuție liberă pe tema creșterii participării și diversității în domeniul designului de jocuri și utilizării instrumentelor AI în dezvoltarea jocurilor digitale.
„Am dezvoltat jocul folosind un motor de jocuri open source, în contextul în care dezvoltarea jocurilor digitale devine tot mai accesibilă, chiar și persoanelor care nu au cunoștințe aprofundate de programare.”
Alexandra Berzovan, studentă la Digital Media and Games Studies
Jocul away/home e disponibil accesând site-ul proiectului și poate fi jucat de către oricine, pe platforme Web (itch.io) și mobile (Play Store), întrucât propune povești inspirate din experiențele a trei categorii de refugiați – tinere, mame singure cu copii, respectiv tați singuri cu copii.
„Poveștile celor trei personaje trec printr-o serie de puncte de turnură care pun jucătorii în fața unor alegeri bazate pe evenimente cheie ale ultimilor ani, de la părăsirea Ucrainei, centrele de primire a refugiaților, la găsirea unei locuințe, oportunități de angajare și integrarea în sistemul educațional.”
Bianca Miron, studentă la Media Communication
Acest joc demonstrează cu succes potențialul utilizării instrumentelor bazate pe aplicații ale inteligenței artificiale (AI) în industriile creative, contribuind la producția resurselor vizuale și audio.
„În procesul de creație a designului vizual și ilustrației muzicale, am folosit o serie de noi instrumente bazate pe aplicații ale inteligenței artificiale; am creat imagini, fundaluri, sunete pe care le-am editat și le-am integrat în proiectul nostru de joc. ”
Anca Cioroboiu, studentă la Digital Media and Games Studies
Campania de comunicare vizează publicul tânăr, țintind platforme independente de jocuri digitale, precum și piața jocurilor pe dispozitive mobile, pe lângă platformele digitale cele mai utilizate de tineri ca Instagramul. Campania construită pe Instagram poate fi accesată la adresa @awayhome.thegame.
„Campania noastră pe Instagram și site-ul Web al proiectului oferă informații despre contextul dezvoltării proiectului, despre conceptul de serious games, dar documentează și experiența echipei noastre în contextul în care industria creativă a proiectării și dezvoltării de jocuri devine tot mai incluzivă în ultimii ani.”
Cosmina Ivan, studentă la Digital Media and Games Studies
Această inițiativă își propune să contribuie și la eforturile de lungă durată ale unor echipe precum cea a Centrului pentru Studiul Comparat al Migrației, de a reflecta asupra unor teme precum dinamica și efectele migrației internaționale, migrația transnațională, implicarea civică, integrarea imigranților.